Olijfoliemerk Liquido d’oro krijgt nieuwe dimensie door participatie Polenghi Group

Olijfoliemerk Liquido d’oro krijgt nieuwe dimensie door participatie Polenghi Group

Toonaangevend olijfoliemerk in Nederland zet volgende stap in groei en internationalisatie

Wassenaar, 20 december 2017 – Met de strategische participatie van de Italiaanse food group Polenghi als aandeelhouder zet Liquido d’Oro een grote stap in de ingeslagen groeistrategie. Liquido d’Oro heeft de afgelopen vier jaar zijn omvang bijna verdrievoudigd en is uitgegroeid tot een toonaangevend biologisch olijfoliemerk in Benelux, Duitsland en UK. Polenghi Group beschikt over de middelen en ervaring voor de verdere groei en internationale expansie van het bedrijf.

Liquido d’Oro werd in 2009 opgericht door Ridder Drost nadat hij na zijn eindexamen Havo op zijn 17e naar Italië vertrok voor een backpack avontuur. Tijdens deze reis leerde hij het vloeibare goud kennen. In de olijfgaard hadden de boeren het regelmatig over ‘il liquido d’oro’. Niet omdat ze er zo rijk van worden, maar omdat ze zo trots zijn op het product. Ridder besloot om de eersteklas biologische olijfolie naar Nederland te halen. Zijn missie was om iedereen de unieke smaak van dit product te laten proeven.

De Polenghi Group is een derde generatie multinational en wereldmarktleider op het gebied van citroensap. Polenghi beschikt over 4 productielocaties in de wereld en bediend de top 20 retailers in de wereld verdeeld over ruim 70 landen.

Ridder Drost, oprichter en Chief Olive Oil Officer van Liquido d’Oro : “De participatie van Polenghi vervolledigt de eerste gesprekken die we in 2015 startten. Met de participatie van Polenghi kunnen we internationaal groeien. Het is bijzonder en een kroon op ons werk dat een Italiaans bedrijf in een ‘Nederlands’ olijfoliemerk participeert. We zijn heel blij dat er met de intreding van Polenghi als aandeelhouder met langetermijnvisie en een hart voor Italiaanse top producten onze opzet ondersteunt.”

Marco Polenghi CEO Polenghi Group: “Het is de merkbeleving, de positionering en de ondernemersmentaliteit wat ons zo aanspreekt. Met Liquido d’Oro zien we vooral kansen. Sterke merken, krachtenbundeling en innovatie vormen de rode draad in onze strategie van de afgelopen jaren. Hierdoor hebben we een lijn neergezet waarop we de komende jaren verder zullen bouwen.”

Liquido d’Oro legt de focus op 3 domeinen.

  1. Uitbreiding van de innovatieve single serving verpakkingen ‘dosettes’ binnen de convenience, home delivery en retailmarkt. De voordelen van onze dosette verpakking ten aanzien van de standaard sachet en de extreme groei van de convenience producten en home delivery mogelijkheden moeten leiden tot verdere groei.
  2. Het uitbouwen van de distributie van onze range biologische olijfolie in flessen voor de top gastronomie, retail en foodservice. Verder exploreert Liquido d’Oro volop de mogelijkheden voor de uitbreiding van het e-commerce platvorm waar consumenten nu al eerste klas Italiaanse extra vergine olijfolie kunnen bestellen.
  3. Liquido d’Oro gelooft in sterke partnerships. We willen bestaande samenwerkingen met internationale spelers intensifiëren en nieuwe verbanden opzetten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *