Frozen cocktails van Nederlandse bodem veroveren de wereld

‘De kinderijsjes van vroeger, maar dan nu voor volwassenen!’. Met dit simpele, maar geniale idee heeft het Nederlandse bedrijf 24 ICE een innovatieve twist gegeven aan de ijsjes waar iedereen als kind mee opgegroeid is, namelijk de push-up ijsjes die je in vloeibare vorm koopt en zelf thuis invriest. 24 ICE heeft deze ijsjes speciaal voor volwassenen vormgegeven in een luxe uitstraling en het belangrijkste met 5% alcohol!

Na een intensieve ontwikkelingsperiode heeft 24 ICE het voor elkaar gekregen om in samenwerking met likeur fabrikant De Kuyper vijf verschillende cocktail smaken te ontwikkelen die je zelf thuis kunt invriezen tot cocktail ijsjes. De ijsjes hebben de bekende smaken Mojito, Piña Colada, Strawberry Daiquiri, Vodka Energy en Limoncello. Het mooiste daarbij is natuurlijk dat de ijsjes 5% alcohol bevatten. Daarnaast is ook rekening gehouden met de huidige voedingstrends, want de ijsjes bevatten slechts 53 calorieën per stuk.

In Nederland hebben de producten van 24 ICE dit jaar hun grote doorbraak gemaakt. De frozen cocktails werden dan ook al beschreven als dé zomerhit van 2017. Dit originele Nederlandse idee is niet alleen binnen de eigen grenzen onopgemerkt gebleven. Zo worden de frozen cocktails van 24 ICE binnen anderhalf jaar al verkocht in veel verschillende landen. Denk hierbij aan bekende zomerse landen zoals Spanje en Frankrijk, maar ook in minder voor de hand liggende landen zoals Noorwegen, Zwitserland, Oekraïne, Wit-Rusland en Litouwen zijn de alcohol ijsjes een regelrecht succes. Zelfs buiten Europa timmert 24 ICE al aardig aan de weg, zo worden de cocktail ijsjes geëxporteerd naar tropische paradijzen als Aruba, Curaçao, Tahiti en zelfs Reunión.

De founders van 24 ICE geven aan dat hoe mooi deze expansie ook is, ze zich natuurlijk ook goed blijven focussen op Nederland zelf. “Een idee van Nederlandse bodem moet natuurlijk ook goed vertegenwoordigd zijn op Nederlandse bodem”. De cocktail ijsjes zijn inmiddels dan ook overal te vinden in Nederland. Denk hierbij aan slijterijen, supermarkten, delicatessenwinkels en ook gewoon direct online kunnen de ijsjes worden besteld.

Deze brede afzetmarkt is natuurlijk alleen mogelijk door de vloeibare verkoop. “Wij wilden alle drempels weghalen voor de retailer en de consument, dus hebben wij onze producten zo ontwikkeld dat er geen vriesopslag of vriestransport nodig is” aldus co-founder Jesper Gutteling. Pas wanneer nodig vriest de consument de ijsjes thuis in. Ideaal voor een feestje of BBQ.

Naast de verkoop in de retail zijn de festivals natuurlijk de grote blikvangers waar 24 ICE te vinden is. Afgelopen weekend waren de frozen cocktails bijvoorbeeld te verkrijgen op Dance Valley en komend weekend kun je heerlijk dansen met een cocktail ijsje op de grote festivals Latin Village en Dutch Valley.

Of 24 ICE als Nederlands bedrijf net zo’n pionier kan worden op het gebied van frozen cocktails als Heineken in de bierbranche? Tijd zal het leren. De eerste voorbodes zijn in ieder geval goed.