HorecaEvenTT presenteert line-up voor Grand Prix

Met meer dan 500 standhouders is het topevenement HorecaEvenTT van maandag 10 tot en met woensdag 12 februari maximaal bezet. Al dertien edities lang biedt deze toonaangevende beurs in de Expo Assen voor veel horecaondernemers in Noord- en Oost-Nederland inspiratie, innovatie en
netwerkcontacten.


Deelnemers Grand Prix EvenTT Culinair
Een van de toponderdelen is de jaarlijkse EvenTT Culinair met maar liefst tien wedstrijdklasses en 150 deelnemers. Absolute toponderdeel is de Grand Prix ter waarde van 5.000 euro voor het winnende team. Onder de tien deelnemende teams zijn er vier restaurants met één Michelin ster en twee
restaurants met twee Michelin-sterren. De deelnemende restaurants zijn:


• Patryk Bolek Restaurant Zinderend Uden
• Hans Gerlofsma Loods Lounge Terschelling Terschelling
• Jasper Panis Restaurant Bord’eau * Amsterdam
• Gertjan Tempert Restaurant De Groene Lantaarn ** Staphorst
• Patrick van Hogeloon Restaurant De Treeswijkhoeve ** Waalre
• Kees Meinderts Landgoed Lauswolt * Beetsterzwaag
• Maurice Grendelman Restaurant Poortman Veeningen
• Marleen Brouwer Restaurant De Loohoeve * Schoonloo
• Martin Ruisaard Restaurant De Fuik Aalst
• Matthijs Mulder Restaurant De Bloemenbeek * De Lutte


Black box: 4 gangen-lunch bereiden


De tien teams – bestaande uit een chef, assistente en gastheer/gastvrouw – gaan de strijd aan door een feestelijke 4-gangenlunch op tafel te zetten, inclusief een aan tafel bereide amuse en aperitief.
Het betreft een black-box wedstrijd met producten die op dat moment worden aangeboden door Bidfood. Een vakjury in de vorm van vijf chef-koks van Michelinsterren-restaurants beoordelen de borden vervolgens op harmonie, presentatie, originaliteit, moeilijkheidsgraad en smaak.


“We bieden nog meer beleving”


HorecaEvenTT verwacht zo’n 13.000 bezoekers tijdens de driedaagse. Beursorganisator Jan Vlap kijkt met vol verwachting uit naar het hoog aangeschreven evenement. “Naast een kwalitatief goede beursbezetting met oude en nieuwe deelnemers hebben we ook nieuwe ingrediënten toegevoegd aan de driedaagse. Denk aan de Craft Beer Wall, waar ambachtelijke bierbrouwers hun product mogen laten proeven aan het publiek. Op deze manier willen we alle gasten nog meer laten beleven
en genieten van alle mooie en innovatieve producten die onze sector aanbiedt.”