Horecava 2019: de horeca groeit, Horecava groeit mee

De hele horecawereld kwam afgelopen dagen samen op de 63ste editie van de Horecava in RAI Amsterdam. De Horecava stond bol van nieuwe initiatieven waaronder het Start-upLAB, de springplank voor 42 nieuwe ondernemers, nieuwe wedstrijden, 250 nieuwe producten & diensten en een nieuwe hal voor Food Mobility & Delivery. Opvallend was de aandacht voor vegan en voedselverspilling. Maar liefst 84% van de bezoekers geeft aan de Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie en is zeer te spreken over de grotere omvang van de beurs.

In totaal bezochten 71.000 foodservice professionals de nationale vakbeurs. Dit is een groei van bijna 7% ten opzichte van 2018, een opvallende stijging ten opzichte van de bezoekersaantallen van afgelopen jaren. Dit laat zien dat het goed gaat met de horeca in Nederland en dat horecaondernemers op zoek zijn naar innovaties en trends om omzetkansen te verzilveren. 

Inspiratie voor vegan en duurzaamheid 
Uit de reacties van de bezoekers blijkt dat de Horecava hen inspireert. Bezoekers vertellen relatief vaak dat ze volop ideeën hebben opgedaan op het gebied van vegan en duurzaamheid waaronder duurzame disposables en voedselverspilling. Een greep uit de reacties: “Fijn om op de hoogte te blijven van wat er speelt”. “Complimenten voor de positieve ontwikkeling, sfeer en beleving en de ruimere opzet.” “De Horecava is dé ontmoetingsplek voor vakgenoten en om nieuwe ontdekkingen op het vakgebied te verkennen”. “Weer een belevenis”. “Een goed opgezette beurs met veel ruimte voor kleine ondernemers die innovaties laten zien.”