home Nieuw product Het grote gemak van premium diepvriestaarten en -gebak

Het grote gemak van premium diepvriestaarten en -gebak

Bakkersbedrijf erlenbacher is continu up-to-date met de laatste trends en ontwikkelingen rond taarten, cakes en plaatgebak. Het bedrijf biedt de Nederlandse horecaondernemer vriesverse producten die eenvoudig, snel en flexibel geserveerd kunnen worden, precies waar de klant behoefte aan heeft. Het zijn bovendien echte eyecatchers, gemaakt met ingrediënten van topkwaliteit en perfect passend bij actuele vraag naar lekker en gezond.

“Je wilt als horecaondernemer je producten just-in-time aanbieden”, zegt Bert Kuipers, Business Development & Marketing bij erlenbacher Nederland. “In een paar stappen heb je bijvoorbeeld onze brownies, Banana Kid en Doc Choc van de diepvries naar ‘klaar om te serveren’. Zo eenvoudig is het: het product uit de verpakking halen, in de magnetron ontdooien, direct serveren en klaar! Ook voor ongeschoolde werknemers is dit een simpele taak, waardoor je maximaal flexibel blijft. Wanneer je individuele porties pas ontdooit op het moment dat de klant een bestelling plaatst, dan werk je efficiënt en dat is goed voor je portemonnee.”

“Uit eigen onderzoek blijkt dat meer beleving bij je gasten ervoor dat gasten meer genieten, waardoor je omzet groeit. Smaken komen het best tot hun recht als je de taarten en gebak warm aanbiedt. Zoete ingrediënten smaken daardoor intenser. Daarnaast werken eenvoudige vormen en aangename geuren subtiel, waardoor een ruimte onbewust aantrekkelijker wordt voor de gast. Geur heeft een sterke invloed op emotionele beslissingen en kan op zijn manier tot aankoop aanzetten.”

 

Duurzaamheidsprijs voor erlenbacher

Begin dit jaar ontving erlenbacher de duurzaamheidsprijs Grüne Band 2018 (categorie Fairtrade), de enige duurzaamheidsprijs voor de out-of-home markt. De (lezers)prijs werd toegekend aan erlenbachers ‘Farm to Fork’-project, bijvoorbeeld bekend van de reis die de aardbeien uit Marokko naar de bakkerij in Gross-Gerau maken. Lezers van onder andere het Duitse tijdschrift Hotellerie & Gastronomie stemden op erlenbacher.

Innovatief en trendy

Alleen dit jaar al introduceerde erlenbacher maar liefst drie nieuwe productsoorten: Nordic By Nature, Baiser (meringue) en American Cakery. Alle drie erg verschillend, innovatief en trendy. Het Nordic By Nature-assortiment bestaat uit drie eenvoudige maar in het oog springende producten, gevuld met bijzondere Noordse vruchten. erlenbacher combineert rozenbottels met vanille-skyr, duindoorbessen met karnemelkcrème en bosbessen met vlierbloesem en karnemelk. “Tot wel 30 procent van de aankoopbeslissingen rond producten met zoete ingrediënten kan positief worden beïnvloed door producten met ongebruikelijke smaakcombinaties”, verduidelijkt Kuipers.

Verleidelijke meringue

Het zijn vaak de kleine dingen die het doen. Daarom heeft erlenbacher drie nieuwe, luchtige slices met een fijne topping gemaakt van meringue, die heerlijk zoete accenten aan het product geeft. De zoetheid van meringue gaat bijzonder goed samen met de enigszins zure smaken van kruisbes, rode bes en het op fruit lijkende rabarber. “Baiser betekent ‘zoen’ in het Frans”, legt Kuipers uit. “Wie het zachte aroma van onze meringue-producten ruikt, laat zich makkelijk verleiden.”

Favoriete klassiekers

Wie kent ze niet, de Amerikaanse favoriete klassiekers cheesecake en brownie? Al vele jaren inspireren ze taartliefhebbers over de hele wereld. Romig, sappig én knapperig. De Amerikaanse cheesecake van erlenbacher is een ware traktatie vanwege zijn zoete romigheid en heerlijke gebroken-biscuitbodem. Liefhebbers van chocolade komen aan hun trekken met brownies, de perfecte partners voor warme koffie en verfrissende drankjes. “Opvallend in ons assortiment is de lichtgekleurde brownievariant”, legt Kuipers uit. “Die pakt je in met zijn cakebodem gevuld met witte chocolade, ahornsiroop en walnoten, met daarop een mooie garnering van fondant en gekookte walnoten.”

 

Producten dragen het V-label

Veganistische producten van erlenbacher, zoals de Banana Kid en de Vegan Apple Pie, dragen het internationaal erkende V-label. Dit officiële kwaliteitssymbool werd vorig jaar in Duitsland uitgereikt aan erlenbacher door de VEBU (de Duitse vegetarische bond) en staat voor veiligheid, duidelijkheid en transparantie. Voor consumenten is het een eenvoudige en betrouwbare hulp bij het winkelen.

1 miljoen porties Indulgence

De vraag naar producten die in een gezonde levensstijl passen, is niet meer weg te denken uit de moderne gastronomie. erlenbacher heeft een complete free-from range waar je zonder schuldgevoel van kunt genieten. Hardlopers in deze range zijn drie heerlijke Indulgence-producten: de glutenvrije Doc Choc, de volkoren-speltcake Mr Grain en de volledig veganistische Banana Kid. “Het is superfood in snackformaat”, zegt Kuipers. “Ze beloven een stevige bite gecombineerd met een heerlijk zachte cakebodem. Eén jaar na de lancering van deze producten zijn er al 1 miljoen porties van verkocht.”

Veel producten met fruit

“Het terasseizoen komt er alweer aan”, zegt Kuipers. “Dat betekent dat de vraag naar verse vruchtengebak en -taarten toeneemt. Ons assortiment bestaat uit veel producten met fruit. We verwerken jaarlijks bijvoorbeeld ongeveer 1 miljoen kilogram aardbeien in onze producten. De aardbeien die naar de erlenbachers bakkerij in Gross-Gerau worden verscheept, moeten zo goed als perfect zijn. We halen 80 tot 85 procent van onze aardbeien uit Marokko. Neem bijvoorbeeld de Strawberry Buttermilk Gateau. Deze prachtige gateau bevat veel aardbeien, stuk voor stuk van gelijke grootte zodat ze een compacte, consistente topping vormen. Het fruit is van topkwaliteit: stevig, niet te zoet – want te zoet betekent ook zacht – en het ziet er heerlijk vers uit, zowel vóór als na het ontdooien.”

Ga voor meer informatie over onze nieuwste producten, contactgegevens en verkrijgbaarheid naar de website

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *