home Nieuw product Integratie Lightspeed met Deliveroo

Integratie Lightspeed met Deliveroo

Kassasys

teem-leverancier Lightspeed en maaltijdbezorger Deliveroo hebben bekend gemaakt dat er vanaf nu en directe integratie is tussen Lightspeed en Deliveroo. De integratie helpt ondernemers om maaltijdbezorging beter in hun businessplannen te integreren. We leggen Jerome Laredo, VP EMEA van Lightspeed, een aantal vragen voor.

 

Wat houdt deze integratie precies in?

 

‘Deze integratie zorgt ervoor dat iedere Deliveroo bestelling direct naar het POS (Kassa systeem) van het restaurant wordt gestuurd, waardoor bestellingen niet langer opnieuw hoeven worden ingevoerd. Voorheen was het zo dat restaurants voor iedere bezorgdienst een aparte tablet met een apart systeem hadden, waarop bestellingen binnenkwamen. Deze moesten vervolgens worden overgezet naar het systeem van het restaurant zelf; een tijdrovend en foutgevoelig proces. Dit was niet alleen een inefficiënte manier van werken, maar het was ook kostbaar. Dit omdat de meeste restaurants een fulltime medewerker nodig hadden om deze bestellingen te verwerken. Dankzij deze integratie is dat verleden tijd. Er worden twee problemen in één klap opgelost: er zijn niet langer meerdere tablets nodig en de voorraad wordt automatisch bijgewerkt.’

 

Wat zijn de voordelen van de integratie voor horecaondernemers?

‘De integratie biedt restaurants en andere horecaondernemers een groot aantal voordelen. Medewerkers die orders verwerken zijn niet langer nodig in de back-office. Zij kunnen worden ingezet in ‘front-of-house’ functies, oftewel functies in restaurant/winkel, waardoor de klantervaring in de winkel wordt verbeterd. Dankzij de integratie wordt er een grote tijdswinst gemaakt: restaurants kunnen bestellingen sneller doorvoeren. Een ander voordeel is dat het risico op fouten bij het invoeren van orders sterk vermindert. Hierdoor verbetert de klantbeleving. Niet geheel onbelangrijk is verder dat er meer werkruimte ontstaat.’

Waarom is nu het beste moment om voor deze optie te kiezen?

Het stelt restauranthouders in staat te profiteren van bezorgdiensten, zonder de lasten te dragen die ermee gepaard gaan. Hierdoor kan hun personeel volledig focussen op het creëren van de best mogelijke klantervaring in de winkel/het restaurant/etc., in plaats van zich bezig te houden met het handmatig verifiëren van bestellingen.’

Zijn er plannen voor de toekomst?

‘Bezorgdiensten zullen zich blijven ontwikkelen als een integraal onderdeel van elk restaurantaanbod en we zullen tools blijven aanbieden om hun leven eenvoudig te houden én eenvoudiger te maken. Lightspeed zet zich in om de bedrijfsvoering van haar klanten te optimaliseren. We helpen om de connectie met verschillende bezorgdiensten te vereenvoudigen en leveren analysesystemen die restauranthouders helpen bij het nemen van een betere beslissing.’

Wie ben jij en wat is je functie bij Lightspeed?

‘Ik ben vier jaar geleden bij Lightspeed begonnen, toen de organisatie de Europese markt betrad. Ik ben verantwoordelijk voor alle activiteiten in Europa, waaronder 220 werknemers in 3 kantoren. Ik heb een saletachtergrond in de IT/technologiebranche en heb in verschillende landen gewerkt in Europa, in Canada, de VS en Singapore.’

Wat doet Lightspeed als bedrijf?

‘Lightspeed is een krachtig cloudgebaseerd kassasysteem voor de horeca en retail. Meer dan 50.000 winkeliers en restauranthouders, die voor meer dan 15 miljard dollar aan transacties per jaar verwerken, gebruiken Lightspeed voor on- en offline groei en zakelijk beheer. Lightspeed wordt gebruikt in meer dan 100 landen. Het hoofdkantoor van het in 2005 opgerichte Lightspeed is gevestigd in Montréal, Canada. Het hoofdkantoor in Nederland is gevestigd in Amsterdam.’

Meer informatie: www.lightspeedhq.nl / / facebook, twitter en Instagram.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *