home Nieuws Hollandse Nieuwe Stijl toert door Nederland

Hollandse Nieuwe Stijl toert door Nederland

Je ziet het tegenwoordig steeds vaker in de horeca: haring verwerkt in een enorme variatie aan gerechten. Deze trend – die ook wel Hollandse Nieuwe Stijl wordt genoemd – laat zien dat haring veelzijdig is en kan verrassen. Ter promotie van de Hollandse Nieuwe Stijl toert de komende weken een pop-up tasting langs vier grote steden.

Hollandse Nieuwe Stijl is een verrassende combinatie van gekaakte haring met uiteenlopende ingrediënten. Zo ontstaan gerechten zoals verrassende taco’s, bijzondere salades, originele sushi en zelfs culinaire gerechten op sterrenniveau. De Hollandse Nieuwe Stijl laat zien dat haring veelzijdiger is dan vaak wordt gedacht en goed combineert.

Het ontstaan van de Hollandse Nieuwe Stijl is een goed te verklaren ontwikkeling. Millennials (iedereen geboren tussen 1980 en 2000) zijn continu op zoek naar nieuwe ervaringen en hechten veel waarde aan authenticiteit. Daar hoort ook het experimenteren met oer-Hollandse producten als haring bij. Daarnaast past haring in een gezonde levensstijl die voor deze generatie steeds belangrijker wordt.

Van 22 augustus tot 1 september reist een unieke pop-up tasting van Amsterdam, via Zwolle en Rotterdam naar Eindhoven. Zo kan iedereen op een laagdrempelige manier kennismaken met deze Hollandse Nieuwe Stijl. Verschillende gerechten kunnen gratis geproefd worden.

De exacte tijden en locaties zijn te vinden op visbureau.nl/hns.

Over Het Nederlands Visbureau

Het Nederlands Visbureau heeft als het pr- en marketingbureau voor de gehele Nederlandse vissector als doelstelling de collectieve promotie van vis, schaal- en schelpdieren in Nederland en daarbuiten. Dit doel wordt bereikt door het verbeteren van de kennis over, en de waardering voor vis en visproducten en het bevorderen van de informatievoorziening over het Nederlands visaanbod, de toepassingen en de marktvraag. Het Nederlands Visbureau voert namens de ondernemers in de sector activiteiten uit waarmee deze doelen bereikt kunnen worden, waarbij gedacht moet worden aan social media marketing, (ontwikkeling en onderhouden van) websites, events, promotiemateriaal en joint promotions.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *