home Nieuws Specialisten in gastvrijheid vinden elkaar in unieke samenwerking

Specialisten in gastvrijheid vinden elkaar in unieke samenwerking

De markt van kwalitatief hoogwaardig horecapersoneel is nog nooit zo gespannen geweest. En waar de vraag naar goed opgeleid personeel zo groot is, worden er vaak concessies gedaan aan de kwaliteit. Bij Hospitality Heroes, uitzender van gastvrije helden in Amsterdam, Utrecht en Huizen, en Flair Hospitality, met hun high-end horecahosts en -hostesses, is dat geen optie. En dus bundelen de twee baanbrekers sinds april hun krachten om de traditionele arbeidsmarkt een puur, gastvrij gezicht te geven.

Kwaliteit, kwaliteit & kwaliteit
“Het leveren van goed horecapersoneel is altijd een uitdaging, maar zeker in de krappe markt van de afgelopen jaren zien we dat er te vaak concessies worden gedaan en dat er te vaak voor handjes wordt gekozen in plaats van voor mensen met gevoel voor gastvrijheid. Onze opdrachtgevers vragen dan ook steeds vaker bewust om bepaalde profielen, met of zonder ervaring, als ze maar dat gevoel voor gastvrijheid hebben”, aldus Robbert Vlaanderen, directeur van Hospitality Heroes, dat sinds haar oprichting in 2016 een uitzonderlijke groei heeft doorgemaakt.

“Juist dat gevoel sprak ons aan in onze nieuwe partner”, zegt Stephanie Steensma- Groenewegen van Flair Hospitality. “Wij richten ons al jaren op het hogere segment in de gastvrijheid met onze horecahosts en -hostesses, en daar is geen ruimte voor concessies. De hoge eisen die we stellen aan onze medewerkers en de energie die we steken in de training en ontwikkeling worden door onze opdrachtgevers gezien als een verfrissende kijk op hospitality. En eigenlijk merken de gasten van de opdrachtgevers daar nog het meeste van door een onvergetelijke ervaring tijdens de events die zij bezoeken.”

Samen sterker, voor en achter de schermen
Door de twee organisaties beter samen te laten werken kunnen ze efficiënter gebruikmaken van elkaars sterke punten. Zo hebben beide organisaties een uitgebreid opleidingstraject op verschillende niveaus voor medewerkers die ze nu bij elkaar aan gaan laten sluiten. Voor de opdrachtgevers en medewerkers verandert er eigenlijk niet veel. En wát er verandert is eigenlijk alleen maar positief: zo zullen medewerkers vaker dichter bij huis kunnen werken, hebben ze meer keuzes uit afwisselende opdrachten en zullen de opdrachtgevers meer medewerkers ter beschikking hebben, zonder de kwaliteit uit het oog te verliezen. Verder is het eigenlijk business as usual: beide bedrijfsnamen blijven bestaan en zullen op dezelfde manieren bereikbaar blijven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *