home Nieuws Startup Order-Catch brengt alle orders van alle platforms samen in één systeem

Startup Order-Catch brengt alle orders van alle platforms samen in één systeem

Restaurants kunnen online bestellingen voor het bezorgmaaltijden voortaan sneller en efficiënter verwerken. Een nieuwe systeem van de Nederlandse startup Order-Catch brengt alle bestellingen van alle platforms, inclusief de eigen website, samen in één centraal overzicht op hun computer, tablet en kassa.

Nu zijn restaurants veel tijd kwijt aan het aannemen van online bestellingen. Die komen via allerlei verschillende kanalen en platforms binnen. Zaken hebben hiervoor soms drie of meer verschillende tablets en computers op de balie liggen, die vaak niet gekoppeld zijn aan hun kassasysteem. Dat leidt tot vertraging of fouten bij het overtypen in een ander systeem. ,,In de bezorgwereld is tegenwoordig elke seconde belangrijk. Alle vertraging gaat ten koste van de tijd dat je een maaltijd kunt bereiden of bezorgen”, licht Rolf van Alten van Order-Catch toe.

Order-Catch schiet horecaondernemers te hulp met een softwareoplossing die tijd bespaart en meer geld oplevert. De initiatiefnemers hebben jarenlange ervaring in de bezorgbusiness en weten als geen ander hoe ze bestelsystemen aan elkaar moeten koppelen. Order-Catch verzamelt alle online bestellingen en stuurt die door naar één tablet of computer en wanneer mogelijk ook naar de kassa. Daarmee wordt het hele bestelproces gestroomlijnd, is overtypen overbodig en wordt geen bestelling meer gemist. De startup heeft uitgerekend dat het nieuwe systeem een gemiddelde restauranthouder en het personeel 136 uur per jaar kan besparen.

Restaurants in Nederland, Duitsland en de UK hebben al interesse getoond in het nieuwe systeem. ,,Klanten staan te springen om deze oplossing. Je hebt bijna geen administratieve handelingen meer nodig om online bestellingen aan te nemen”, verduidelijkt Van Alten. Het systeem is ook toe te passen bij het online bestellen via de menukaart door gasten in het restaurant. Die orders worden geïntegreerd in het systeem en komen op hetzelfde centrale kanaal binnen.

De markt voor het thuisbezorgen van maaltijden groeit de laatste jaren explosief. Uit cijfers van het FoodService Instituut Nederland (FSIN) blijkt dat er in 2018 maar liefst 3,2 miljard euro in omging. Een stijging van ruim 20 procent ten opzichte van 2018. Dit jaar verwacht het FSIN dat de omzet met 5,9 procent stijgt tot 3,8 miljard. Marktleider Thuisbezorgd.nl zag zijn omzet vorig jaar met 13,4 procent stijgen tot 1,8 miljard euro. Deliveroo rapporteerde in zijn laatste jaarverslag een omzetgroei van 460 procent tot 13,8 miljoen euro. Naast bestellingen van deze twee grote platforms krijgen restaurants orders binnen via Uber Eats, Sneleten.nl, Bestelthuis.nl. en allerlei lokale en regionale intiatieven. Verder ziet Order-Catch een snelle groei van zogeheten ‘Dark Kitchens’, restaurants die alleen ergens op een industrieterrein een keuken voor bezorgmaaltijden hebben en die geen gasten ontvangen. ,,Ook daar biedt onze software een oplossing voor”, aldus Van Alten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *