home Nieuws Tapwacht reinigt kosteloos leidingen in de horeca

Tapwacht reinigt kosteloos leidingen in de horeca

Hij noemt het zelf ‘een bescheiden steunmaatregel’, maar opvallend is het zeker: de aankondiging van directeur Jeroen Slokkers dat Tapwacht tot en met de gehele maand juni kosteloos leidingen doorspoelt in de horeca. De actie start ter voorbereiding op het moment dat de sector de deuren weer kan openen, op 1 juni. Operatie ‘Het eerste rondje is van ons!’ is voor Slokkers niet alleen bedoeld om de hard geraakte ondernemers een hart onder de riem te steken. ‘Iedereen kan zich voorstellen dat het een prettige gedachte is om de leidingen, die 2,5 maand droog of op water hebben gestaan, weer te laten reinigen.’
Slokkers verwacht dat Tapwacht in juni ongeveer 1000 horecaondernemers kosteloos kan helpen. ‘Normaal komen we er eens in de vier of acht weken om leidingen door te spoelen. Sinds half maart staat de tap overal stil. Onze 62 Tapwachters hebben daarna nog leidingen op water of droog gezet, maar ook hun werk is stil gelegd.’   Tapwacht zat in een lastig parket. Hoewel de werkgelegenheid behouden is gebleven voor medewerkers van Tapwacht, heeft de Facilicom-divisie een grote klap gehad van de coronacrisis. Voor een aantal werknemers is vervangend werk gevonden. Zo zijn twintig Tapwachters aan de slag gegaan als pakketbezorger voor DHL. Een ander deel vindt tijdelijk onderdak bij Gom Specialistische Reiniging.
Opstarten dienstverlening
De aankondiging van het kabinet om vanaf 1 juni ook de horeca weer meer ruimte te geven, is voor Tapwacht het sein om de dienstverlening weer op te starten. Dat gebeurt op een opvallende manier. Tot en met de gehele maand juni is het doorspoelen van leidingen van bier- en wijntaps ‘service van de zaak’. Slokkers wil niet spreken van een publiciteitsstunt (‘we doen dit uit liefde voor onze branche’), wel van een hart onder de riem voor de sector.
‘Begaan met horecaondernemers’
‘Die avond dat de sluiting van de horeca bekend werd gemaakt, heeft mijn telefoon niet stil gestaan. Er was paniek, verdriet en onzekerheid bij onze medewerkers, maar iedereen was vooral heel begaan met het lot van de horeca. Ik snap dat niet iedere horecaondernemer staat te springen om na twee maanden zonder inkomen Tapwacht te bellen. Met ‘Het eerste rondje is van ons’ willen we onze betrokkenheid bij hun en onze sector tonen. Ook omdat leidingen na een spoelbeurt weer pico bello zijn als een ondernemer weer opengaat.’   Met ruim 15.000 horecaondernemers op de klantenlijst is Tapwacht marktleider in het dagelijks onderhoud van tapinstallaties van bier en wijn. Met Tapwacht Techniek neemt het bedrijf ook de plaatsing van koeling- en tapinstallaties en tanks voor zijn rekening.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *