Tips voor de juiste event marketing strategie

Een eigen event in de steigers zetten? Voor je het Ahoy boekt, misschien handig om onderstaande tips nog even te overlopen. Het kan je tijd én geld besparen.

  • Het gaat niet over jou of je zaak. Het is de meest gemaakte fout. Het draait niet om jou, maar om je doelgroep. Wie zijn ze, wat doen ze graag en hoe past jouw verhaal in die wereld? Jij moet je aanpassen aan je doelgroep, het omgekeerde verwachten is onrealistisch. Is het moeilijk je verhaal aan te passen aan de doelgroep? Overweeg dan om het niet te doen, ook al lijkt het een aantrekkelijk idee.
  • Hou je focus en concentreer je op één doel. Logisch, je maakt kosten. Dan wil je er zoveel mogelijk uithalen. Liefst reclame maken voor de zaak om aan naambekendheid te winnen, gelijk ook nog het menu van april voorstellen, al vooruitblikken op de zomerevents en als het even kan, ook reservaties binnenhalen. Raak jij wijs uit een folder met 5 verschillende boodschappen? Wij ook niet, dus doe het niet. Focus je op één boodschap en laat alle aandacht daar naartoe gaan.
  • Vertrouw vooral op jezelf. Sowieso als je een eigen event organiseert, maar vooral als je deelneemt aan een braderie, een beurs, een massa-event. Je ging waarschijnlijk mee in het verhaal omdat organisatoren toverden met bezoekercijfers, verwachtingen,… Ook al ziet het plaatje er aantrekkelijk uit en lijkt het alsof alles al geregeld is, zorg ook voor je eigen promotie. Gebruik online kanalen zoals Facebook om reclame te maken. Ga ‘s avonds na het werk een wandeling maken in de buurt en verdeel wat flyers in de verschillende postbussen.

Heb je een idee hoe je je volgend event kunt aanpakken?

Dan is de volgende stap nadenken over de invulling van dat event. Daarvoor kan je steeds hier terecht.