Gratis drinkwater’

‘Mooie kreet maar echt niets van waar!’ Hoor je horeca-ondernemers dan denken!

Maar lees dan onderstaande eens aandachtig.  De afgelopen weken stonden duurzame blogs en websites er vol van. In Hamburg, London, Berlijn, grote Amerikaanse steden en steeds meer landen ontstaat een door de lokale [horeca]ondernemers gedreven netwerk van waterpunten waar toeristen en bezoekers hun drinkwaterfles gratis kunnen vullen.

Het ‘Gratis drinkwater’ project informeert dat je genoeg water moet drinken, dat het kopen van water in een-keer-gebruiken-plastic-flesjes eigenlijk onzin is omdat we in Nederland een perfecte waterkwaliteit hebben, dat de omvang van het [zwerf]afval bedreigend wordt voor mens en milieu en dat er een perfecte drinkfles is voor warm en koude dranken die je minder kost dan alle plastic floppers om je heen.

Voor ‘Gratis drinkwater’ in Delft, Den Haag, Rotterdam en Scheveningen strand is men op zoek naar die sociaal bewuste ondernemers die het zakelijk aspect en de marketingtechnische mogelijkheden van het meedoen aan het project op waarde kunnen inschatten. Elk waterpunt is herkenbaar aan de raam/deursticker die duidelijk aangeeft dat hier ‘Gratis drinkwater’ verkrijgbaar is.

“Gratis drinkwater’ is klanten en omzet binnenhalen!

 De start op een elke nieuwe locatie gaat via het realiseren van het waterpunten-netwerk in samenwerking met [horeca]ondernemers. Zij worden direct Blue Bottle ambassadeurs. Je hoeft er eigenlijk niets voor te doen, zij plakken een opvallende sticker op je deur, de gegevens worden opgenomen in de mobiele water app en op verschillende social mediakanalen. Het geeft het bedrijf een sympathiek ‘gezicht’ en het is, met een flesvulling van gemiddeld 2 eurocent, het goedkoopste marketingmiddel om bezoekers ook écht over je drempel te krijgen.

Voor de Nederlandse horeca ligt er nog een unieke kans. Als men een gevulde Blue Bottle met infostandaard op tafel zet weet elke gast direct het WAAROM van dit project! Zo geeft men de gast informatie over het voordeel van het drinken van water, het terugdringen van [zwerf]afval en de mogelijkheid om de fles aan het einde van het verblijf te kopen en deze voor de rest van zijn levensduur gratis te vullen bij de alle waterpunten over de wereld. Nog een keer kassa!

Zes keer geld verdienen aan ‘Gratis drinkwater!’

 Daarnaast kan men overgaan tot het plaatsen van een water-unit. Deze zuivert en koelt gewoon kraanwater en maakt er zelf bruiswater van. Nooit meer slepen met flessen en onnodig gevulde koelkasten. Heeft u al zo’n installatie in huis dan is het serveren van Waterdrops met natuurlijke smaakjes de mogelijkheid tot het besparen van werk en opslag en het maken van extra omzet.

Recent is ‘Gratis drinkwater’ gestart in Delft, Den Haag, Rotterdam en strand Scheveningen en biedt alle [horeca]ondernemers gelijktijdig de beste mogelijk drink[water]fles aan tegen een absolute incentive verkoopprijs. Deze Blue Bottle is een RVS dubbelwandige thermosfles met een keiharde poedercoating en indien men dat wenst worden logos en/of de pay-off’s aangebracht d.m.v. laser. [verkoopprijs 500 ml. 15 euro / 750 ml. 20 euro]

Maak een onuitwisbare indruk met je bedrijf!

Het project is zo simpel als uniek en combineert twee kanten van de moderne samenleving; aan de ene kant de roep om duurzaam, samen iets doen en bewust leven en aan de andere kant zo’n project financieren door er een mooi businessmodel van te maken dat uitgroeien tot iets heel groots.

‘Gratis drinkwater’