Fabrikanten die porselein, bestek ed leveren aan de Horeca, zoals hotels, restaurants en cateringbedrijven, moeten goed letten op de structurering van hun bedrijf. Tegenwoordig betekent dat naast goede kwaliteit produceren, ook ingespeeld moet worden grote hoeveelheden. En het is net zo belangrijk voor fabrikanten om internationaal aanwezig te zijn en hun voorraad aan te passen aan de nieuwste trends in catering. “De meest recente trends in zowel voedsel als servies hebben een toenemende impact op het HoReCa-segment”, zegt Thomas Kastl, directeur van Ambiente Dining. “Meer en meer leveranciers houden hier rekening mee en leveren daarom eigentijdse producten die het verschil maken in een hotel, restaurant of café, zodat een bezoek een bijzondere ervaring wordt.” Ambiente, ’s werelds toonaangevende vakbeurs, is de beste plaats voor leveranciers en klanten van HoReca om elkaar persoonlijk te ontmoeten. Hier kunnen ze inspiratie opdoen voor hun bedrijf en op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen.
Exposanten aan het woord:
Ambiente zag al vroeg het HoReCa-groeipotentieel. Zowel nationale als internationale exposanten en bezoekers waarderen het als een veelbelovend platform waarop ze zichzelf kunnen presenteren en met anderen kunnen netwerken.
“Voor ons als 100% HoReCa-leverancier is Ambiente een essentieel platform om de nieuwste producten aan onze klanten te presenteren, potentiële zakelijke partners te ontmoeten en toekomstige projecten te initiëren”, zegt Erbil Askan, CEO, Bonna Ev Gerecleri San. Tic. Ltd. Sti.
Reinhold Pott, Managing Partner, Assheuer + Pott GmbH & Co. KG, zal ook in 2019 opnieuw op Ambiente exposeren. “We presenteren ons merk wereldwijd op handelsbeurzen – en Ambiente is onze nummer 1. We ontmoeten retailers uit meer dan zestig landen in Frankfurt. Bij het laatste evenement waren we in staat om nieuwe contacten te leggen vanuit Midden-Amerika en het Caribisch gebied. ”
Verdere groei in het HoReCa-segment wordt ook voorspeld door Birgit Dubberke, hoofd Marketing, BHS-tafelblad: “De markt van HoReCa is in opmars. De gasten zijn anders, ze willen zich meer emotioneel betrokken voelen en dit komt zowel in de restaurants en hotels als in het eten tot uiting. Dit is te zien bij Ambiente. De vraag is er. ”
Alle wegen leiden naar HoReCa
Beslissers en HoReCa-leveranciers moeten elkaar gemakkelijk vinden, zodat Ambiente een scala aan online en offline diensten heeft om te helpen. Nog voordat de beurs officieel is gestart, kunnen bezoekers met behulp van de online exposantenzoekfunctie achterhalen welke bedrijven zich in HoReCa specialiseren . Op de beurs zelf kunnen bezoekers de Business Guide in 2019 opnieuw gebruiken, zodat ze door de hallen kunnen navigeren en de exacte locaties van HoReCa-exposanten kunnen achterhalen. Ook zullen alle bedrijven in dit segment borden op hun stands hebben staan, wat aangeeft dat zij HoReCa-specialisten zijn.
Een belangrijk hoogtepunt zal de derde HoReCa-bijeenkomst worden op de eerste dag van de beurs, waarin fabrikanten, planners, investeerders en consultants samenkomen. Het is de moeite waard om te laten vallen door vele redenen: Professor Charles Spence, een gastrofysicus van de Universiteit van Oxford, zal een opwindende keynote talk geven over de interactie van onze zintuigen wanneer we eten en drinken. Hij zal bijvoorbeeld uitleggen hoe de kleur van de plaat onze perceptie van het voedsel kan beïnvloeden. En natuurlijk is de avond een perfecte gelegenheid om ideeën uit te wisselen over de nieuwste ontwikkelingen en om elkaar te leren kennen. Om u aan te melden voor de bijeenkomst , kunt u nu contact opnemen met horeca@messefrankfurt.com .
Ambiente 2019 vindt plaats van 8 tot 12 februari 2019.
Kijk op www.ambiente.messefrankfurt.com