home Nieuws 42 brouwerijen slaan handen in één voor Mega COLLAB Brew tijdens Week NL Bier 2019

42 brouwerijen slaan handen in één voor Mega COLLAB Brew tijdens Week NL Bier 2019

Bieractiviteit brengt 21 unieke bieren eenmalig op de markt

Op vrijdag 17 mei worden, in het kader van de Week van het Nederlandse Bier, voor het eerst de landelijke Collaboration Brews gelanceerd bij verschillende brewpubs, cafés en proeflokalen door het hele land. Maar liefst 42 brouwerijen doen mee aan deze bieractiviteit van organisator CRAFT. Door middel van een trekking zijn er begin maart 21 duo’s gevormd. Elk duo heeft een opdracht meegekregen in de vorm van een brede biersuggestie zoals ‘Tropische verrassing’ en ‘Er is niks mis met een klassieker’ of ‘Peper en thee’.

De komende weken werken de duo-brouwerijen nauw samen om een bier te brouwen. Het nieuwe bier wordt door beide brouwerijen op de markt gebracht. Daarnaast zullen de deelnemende brouwerijen tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen van 24 t/m 26 mei ook de mogelijkheid bieden de bieren te proeven. Voor meer informatie zie: weekvanhetnederlandsebier.nl

Over de Week van het Nederlandse Bier

‘De Week’ wordt feestelijk geopend tijdens het Nederlands Bierproeffestival in de Grote Kerk in Den Haag van 16 t/m 18 mei. Op het festival presenteren ruim 40 Nederlandse brouwerijen meer dan 250 verschillende bieren en wordt het Beste Bier van Nederland 2019 bekendgemaakt. Bierexperts kunnen hun kennis testen tijdens de Pubquiz WeekNLBier op dinsdag 21 mei. En de week sluit af met de Nederlandse Brouwerijdagen van 24 t/m 26 mei waar men bij tientallen brouwerijen alle geheimen van het bierbrouwen kan ontdekken tijdens de opendagen. Voor een overzicht van de activiteiten en kaartverkoop zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl.

 

  • 16 mei t/m 26 mei: Meer dan honderd bieractiviteiten door het hele land
  • 16 mei: officiële opening van de Week van het Nederlands bier + bekendmaking Beste Bier van Nederland 2019
  • 16 mei t/m 18 mei: Nederlands Bierproeffestival Den Haag
  • 17 mei: Lancering Mega COLLAB
  • 21 mei: Pubquiz WeekNLBier
  • 24 mei t/m 26 mei: Nederlandse Brouwerijdagen

 

Stichting Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zich verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra drankenspeciaalzaken, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! Magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. Voor meer informatie over de Stichting Week van het Nederlandse Bier zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *