home Nieuws Recordbedrag opgehaald bij jaarlijks sportevenement voor Ronald McDonald Kinderfonds

Recordbedrag opgehaald bij jaarlijks sportevenement voor Ronald McDonald Kinderfonds

Op 26 juni gingen meer dan 1.200 mensen 500 kilometer wielrennen, 240 kilometer hardlopen of 120 kilometer wandelen in 24 uur om geld op te halen voor de Ronald McDonald Huizen, Huiskamers en vakantiehuizen. Dit doen zij tijdens HomeRide, HomeRun en HomeWalk, de landelijke sponsorevenementen van het Ronald McDonald Kinderfonds, waar McDonald’s de hoofdsponsor is. Samen hebben de deelnemers een recordbedrag van 1.520.296 euro opgehaald.

Presentator Jan Versteegh, ambassadeur van het Kinderfonds, heeft zaterdagmiddag het startschot gegeven bij Ronald McDonald Huis Emma Amsterdam. Samen met Ronald McDonald heeft hij ook het ingezamelde bedrag onthuld. Tegelijk met acteur Leo Alkemade, die samen met zijn zoon vertrekt vanuit zijn woonplaats Tilburg, fietst Versteegh naar Ronald McDonald Huis Utrecht. Net als alle andere deelnemers leggen Versteegh en Alkemade een eigen, unieke route af. Dit jaar zijn de sportieve evenementen namelijk in een bijzondere @Home-vorm in verband met de coronamaatregelen. Binnen 24 uur fietsen HomeRiders een zelfgekozen parcours van 500 kilometer, voltooien HomeRunners hardlopend 240 kilometer en wandelen HomeWalkers 120 kilometer. De deelnemers bikkelen de hele nacht door om de tours te voltooien.

Families bij elkaar houden

Erwin Dito, managing director van McDonald’s Nederland en deelnemer aan de HomeRide, is trots op alle deelnemers: “Je familie dichtbij lijkt zo vanzelfsprekend, tot er opeens iets gebeurt waardoor alles anders is en je kind ernstig ziek in het ziekenhuis ligt. Het is geweldig dat zoveel mensen voor deze families een verschil willen maken door op deze sportieve manier geld op te halen. We zien het als een voorrecht dat wij hier als hoofdsponsor aan bij kunnen dragen.” McDonald’s is op allerlei manieren nauw betrokken bij het Kinderfonds. Niet doen alleen haar medewerkers dit weekend ook mee aan HomeRide, HomeRun en HomeWalk. Ook loopt er dit weekend een campagne op social media, #iederestaptelt, waarmee McDonald’s geld ophaalt voor families met een ziek kind. Ook de gasten van McDonald’s steunen het fonds: zij doneren jaarlijks een heel mooi bedrag in de collectehuisjes – en sinds kort ook via de donatiebutton in de kiosk. Ook op lokaal niveau zetten Franchisenemers en hun teams zich in voor het Kinderfonds. “Zo dragen we allemaal een steentje bij om de families in de Huizen, Huiskamers en vakantiehuizen dichtbij elkaar te brengen”, aldus Dito.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *