home Nieuws FNV Horeca start campagne ‘Laat je horen voor een betere cao’

FNV Horeca start campagne ‘Laat je horen voor een betere cao’

Maandag 13 september start FNV Horeca de campagne ‘Laat je horen voor een betere cao’. FNV Horeca nodigt alle horecamedewerkers in Nederland uit aan te geven welke afspraken zij in een nieuwe horeca cao terug willen zien; de huidige cao verloopt op 31 december 2021.

Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca: “De horeca kampt met een slecht imago en een immens personeelstekort. Tienduizenden gepassioneerde horecamedewerkers hebben de sector verlaten doordat zij elders meer waardering krijgen en werk/privé daar beter te combineren is. En een vijfde van de huidige medewerkers verwacht de sector binnen nu en twee jaar te verlaten. En daarbij blijft de instroom van nieuwe vakkracht enorm achter. Eigentijdse arbeidsvoorwaarden kunnen dit tij keren. Wij roepen horecamedewerkers in de campagne ‘Laat je horen voor een betere cao’ op aan te geven wat er beter moet. Hun stem is van cruciaal belang.”

Laagdrempelig

Horecamedewerkers kunnen tijdens de campagne op verschillende, laagdrempelige manieren laten horen hoe zij denken over bijvoorbeeld loon, overwerk, werktijden of pensioen. Zo kunnen zij eenvoudig via de website een audiobericht opnemen zodat ze letterlijk hun stem achterlaten, een aantal korte vragen beantwoorden of deelnemen aan een uitgebreide enquête. Ook organiseert FNV Horeca events, bijeenkomsten en inloopspreekuren om met horecamedewerkers in gesprek te gaan.

Events

FNV Horeca organiseert in de maanden september, oktober en november meer dan 15 events door het hele land om met horecamedewerkers in contact te komen en hun wensen op te halen. Daarnaast is FNV Horeca te vinden op de beurzen Gastvrij Rotterdam (20-22 september) en de BBB in Maastricht (11-13 oktober).

Campagne

Op de campagnewebsite www.laatjehoren.nu staat meer informatie over de campagne en een eventskalender

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *